Muutoksia yli 70-vuotiaiden laskutusasioinnissa Haminan asiointipalvelu Rinkelissä – Laskun eräpäivää pystyy siirtämään puhelimitse

Haminan kaupunki pyytää yli 70-vuotiaita Haminan asiointipalvelu Rinkelissä maksavia kaupunkilaisia soittamaan laskussa olevaan puhelinnumeroon ja pyytämään eräpäivän siirtoa.

Sami Saarenpää

Eräpäivän siirto onnistuu puhelimitse. Arkistokuva.
Eräpäivän siirto onnistuu puhelimitse. Arkistokuva.

Osa yli 70-vuotiaista haminalaisista käy maksamassa laskuja Haminan asiointipalvelu Rinkelissä. Koronavirustilanteen vuoksi 70-vuotiaiden tulee välttää turhia kohtaamisia, joten yli 70-vuotiaiden laskutusasioinnissa on erityisjärjestelyjä.

Laskun eräpäivää voi siirtää puhelimitse

Haminan kaupunki ohjeistaa yli 70-vuotiaita kaupunkilaisia soittamaan laskussa olevaan puhelinnumeroon ja pyytämään eräpäivän siirtoa poikkeustilanteen vuoksi. Näin saadaan vältettyä kohtaamisia ja turvataan tilanne myös heille, joilla ei ole mahdollisuuksia asioida verkossa.

Haminan kaupunki pyytää kertomaan asiasta yli 70-vuotiaille läheisille

Haminan kaupunki pyytää haminalaisia tiedottamaan asiasta läheisilleen, jotta tieto tavoittaisi yli 70-vuotiaat mahdollisimman hyvin.

Kampanjassa ovat mukana Hamina-Asunnot Oy, Haminan Vesi, Haminan Energia Oy, Karhu Voima Oy ja Haminan kaupungin laskutus.

Hamina-Asunnot Oy:n asiakaspalveluun voi soittaa maanantaista torstaihin kello 9–15 ja perjantaisin kello 9–14, numero on 040 199 1690.

Haminan Veteen voi soittaa maanantaista perjantaihin kello 9–11 ja 13–15 numeroon 05 749

 2510.

Haminan Energia Oy:n laskutuksen asiakaspalvelu palvelee numerossa 09 2315 0430.

Karhu Voima Oy:n laskutuksen asiakaspalvelun tavoittaa numerosta 09 2315 0431.

Haminan kaupungin laskutuksen numero on 040 199 1648.