Hankekehittäjän yllätysveto: Virtuaali-outlet avautuu päiväksi Kantasatamassa

Juha Rika

Sadam Evolutsioon alkoi pystyttää perjantai-iltana Kantasatamaan outlet-telttaa, jonka sisällä on virtuaalinen kauppakeskus. Yön yli jatkunut rakentaminen on kasvattanut kuvassa näkyvän teltan noin kymmenkertaiseksi.
Sadam Evolutsioon alkoi pystyttää perjantai-iltana Kantasatamaan outlet-telttaa, jonka sisällä on virtuaalinen kauppakeskus. Yön yli jatkunut rakentaminen on kasvattanut kuvassa näkyvän teltan noin kymmenkertaiseksi.

Kotkan Kantasatamaan on eilisen illan ja yön aikana noussut suuri telttamainen rakennelma, joka vastaa kooltaan ja pitkälti myös näöltään tulevaa outlet-keskusta. Hankekehittäjä järjestää teltassa ja sen ympäristössä kaikille avoimen outlet-juhlan tänään. Juhla alkaa kello 12.

Juhlan järjestelyistä vastaa virolainen Sadama Evolutsioon, jonka kanssa Cameron Sawyer on tehnyt sisältömarkkinointisopimuksen. Sadama Evolutsioon OÜ:n toimitusjohtaja Kalju Tammsaar pitää erittäin tärkeänä sitä, että kotkalaisten usko hankkeeseen säilyy.

— Olen yllätyksekseni ollut aistivinani jonkinlaista epäilyksen ilmapiiriä. Tämän juhlan tarkoitus vahvistaa kotkalaista me-henkeä, Tammsaar sanoo.

Juhlan kohokohta on teltan sisään rakennettu virtuaalinen shoppailumaailma, joka avautuu yleisölle varta vasten tätä tilaisuutta varten kehiteltyjen uusien Google 2.0 -lasien avulla. Yleisö pääsee aistimaan autenttista outlet-tunnelmaa.

Risteilyaluskin Kantasatamaan saapuu, joten yleisön kannattaa olla ajoissa paikalla. Poliisi kehottaa jättämään autot vähän kauemmaksi ruuhkien välttämiseksi.

Lue lisää lauantain Kymen Sanomista.

Irmeli Urpalainen

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.