Rautakaupan tulevaisuus on palveluissa — Uudistuneen Kotkan K-Raudan avajaisia vietetään koko viikonloppu

Raimo Eerola

Uudistuneessa Kotkan K-Raudassa on muun muassa uusi värimaailma.
Uudistuneessa Kotkan K-Raudassa on muun muassa uusi värimaailma.

Yritysasiakkaat ovat rautakaupassa yhä merkittävämpi asiakasryhmä. K-Raudan myynnistä noin 40 prosenttia tulee yritysasiakkailta, ja määrä on kasvussa.

Taustalla on yksityisasiakkaiden kiireellisyys, osaamattomuus sekä lainsäädännön rajoitteet. Ammattirakentajille on kysyntää yhä enemmän.

— ihmiset haluavat avaimet käteen -ratkaisuja, ollaan kiireisiä, eikä remontin keskellä haluta asua pitkään. Siihen yhdistyy osaamisen puute, K-Raudan ketjujohtaja Antti Ollila kertoo.

K-Rauta -ketjussa on toteutettu mittava uudistus, joka aloitettiin viime vuonna, kun Rautia ja K-Rauta yhdistettiin. Ollilan mukaan asiakkaiden oli vaikea erottaa kahden kaupan välistä eroa.

Uudistukseen liittyi K-Raudan brändin ja värimaailman uudistaminen, verkkopalveluiden uudistus sekä palveluiden esille tuominen.

Palveluun panostetaan myös Kotkan K-raudassa. Uudistuneessa K-Raudassa pidettiin viralliset avajaiset torstaiaamuna. Juhlinta Jumalniemessä jatkuu viikonloppuun.

Liikkeessä toteutettiin laaja remontti, jonka myötä palvelupisteet keskitettiin, opastusta parannettiin ja tuotteiden järjestystä muutettiin. Nyt kaupassa on omat päälinjansa kuluttajille ja yritysasiakkaille.

— Liike on ollut täällä kymmenen vuotta ja tänne kaivattiin freesausta. Halusimme tehdä kaupasta helposti saavutettavan, houkuttelevan ja helpon asioida, kertoo kauppias Johanna Holopainen.

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.