Kauppakeskuspäällikkö Sari Puhilas: E-sports tapahtuma oli ajankohtainen ja nappiin mennyt tapahtuma —Kauppakeskus Pasaati on mukana pohjoismaisen markkinointikilpailun finaalissa

Puhilas sanoo, että finaaliin pääseminen on iso asia pienelle kauppakeskukselle.

Raimo Eerola

Pasaatissa huhtikuussa järjestetty E-sport -tapahtuma on mukana pohjoismaisessa markkinointikilpailussa. Kuvassa tapahtumaan osallistunut  Markus Peräkylä. Arkistokuva.
Pasaatissa huhtikuussa järjestetty E-sport -tapahtuma on mukana pohjoismaisessa markkinointikilpailussa. Kuvassa tapahtumaan osallistunut Markus Peräkylä. Arkistokuva.

Kauppakeskus Pasaati on valittu sen huhtikuussa järjestämällä E-sports-tapahtumalla Pohjoismaisen kauppakeskusyhdistyksen paras markkinointikampanja -finaaliin. Paras markkinointikampanja -finaalissa ovat mukana myös kauppakeskukset Itis Helsingistä ja Skanssi Turusta.

— Finaaliin pääseminen on iso asia pienelle kauppakeskukselle. Suuriin kauppakeskuksiin verrattuna toimimme pienellä budjetilla. Esimeriksi finaaliin mukaan päässyt Itis on niin fyysiseltä kooltaan kuin budjetiltaankin meitä monta kertaa suurempi. Kilpailu on ollut hyvin Helsinki-painotteinen, joten siksikin finaaliin pääseminen on tärkeä asia, kertoo kauppakeskuspäällikkö Sari Puhilas Kauppakeskus Pasaatista.

Ajankohtainen ja uudenlainen tapahtuma

E-sports-tapahtuma oli Puhilaksen mielestä onnistunut tapahtuma, koska se oli rakennettu ajankohtaisen aiheen ympärille ja oli sisällöltään asiapitoinen ja monipuolinen.

— Se oli uusi tapahtuma, joka kiinnosti ihmisiä eri puolilla Suomea. Emme keskittyneet pelaamiseen, vaan käsittelimme e-urheilua monipuolisesti ja monelta kantilta katsottuna. Tapahtumassa vanhemmat saivat tietoa pelaamisesta, pelaamista käsiteltiin ammattina ja bisneksenä, mukana oli pelaamista harrastavia senioreja ja naisia. Tapahtumassa kerrottiin myös, että ammatikseen pelaavat henkilöt eivät elä pitsalla ja energiajuomilla, vaan pelaamiseen tarvitaan hyvää fyysistä kuntoa ja hyvää ruokaa, muistelee Puhilas.

Uutta tapahtuman järjestelyissä oli se, että Pasaati järjesti sen itse.

— Tavallisesti tapahtumamme ovat olleet sellaisia, että joku tuo valmiin ohjelman meidän tiloihimme. Nyt teimme kaiken itse, sovimme asiat tapahtumassa vierailevien ihmisten kanssa ja markkinoimme tapahtumaa sosiaalisessa mediassa. Tietylle ryhmälle kohdennettu tapahtuma oli osa uudenlaista markkinointiamme.

Voittaja valitaan 8. lokakuuta pidettävässä NCSC Finland Awards 2019 Gaalassa. Voittaja lähtee edustamaan Suomea kansainvälisen kauppakeskusyhdistyksen kilpailuun.

Uusimmat uutiset