Kotkan markkinointi somessa onnistui

Sari Tauru

Kaupunginjohtajahaussa käytetty video kuvattiin superviikon aikana.
Kaupunginjohtajahaussa käytetty video kuvattiin superviikon aikana.

Kotkan kaupunki käytti viime viikolla päättyneessä kaupunginjohtajahaussa monipuolisia keinoja. Perinteisten lehti-ilmoitusten lisäksi Kotka panosti erityisesti some-markkinointiin.

— Kaupunginjohtajahaun markkinointi onnistui mielestäni hyvin. Tavoitteena oli saada monia hyviä hakijoita ja niin saatiin, kertoi Kotkan viestintäpäällikkö Marja Metso.

Metson mielestä kysymys ei ollut pelkästään kaupunginjohtajahausta vaan yleisemminkin Kotkan saamasta näkyvyydestä.

Sosiaalisen median markkinoinnin pohjana oli kaupunginjohtajahakua varten teetetty lyhyt video, jossa kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Marika Kirjavainen ja kaupunginhallituksen puheenjohtaja Nina Brask kertoivat Kotkasta ja sen parhaista puolista hakijoille. Videossa tuli selkeästi esiin, että molempien mielestä Kotkassa on alkanut nyt uusi nousu ja sen siivittämiseen haetaan uutta, innovatiivista johtajaa.

Videon somemarkkinointi oli käynnissä elokuun kaksi viimeistä viikkoa. Videota markkinoitiin muutamissa valituissa somekanavissa: Twitter, LinkedIn ja Facebook . Lisäksi kaupungin Youtube-kanavalla video on myös esillä, josta sitä pystyi jakamaan moneen paikkaan.

Videota katsottiin markkinoinnin kautta noin 65 000 kertaa. Lisäksi sitä on jaettu myös kunkin halukkaan omilla somekanavilla (ns. luonnollinen näkyvyys).

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.