Popup Kotka tuo kaupungin keskustaan kahdeksi viikoksi uusia myymälöitä

Kotkan keskustassa on käynnistynyt kaksi viikkoa kestävä tapahtuma Popup Kotka, jossa yrittäjät ja yhteisöt voivat avata liiketiloihin popup-myymälöitä tai kivijalkakauppoja. Kokeilussa kiinteistönomistajat antavat tapahtumaan osallistuville toimijoille liiketiloja käyttöön maksutta. Mukana olevat yritykset ovat paikallisia sekä kauempaa, kuten Helsingistä tulleita.

Popup Kotka -tapahtuman idea on lähtöisin Nuorkauppakamarien vastaavista tempauksista, joita on järjestetty Turussa, Salossa ja Hämeenlinnassa. Turussa kokemukset ovat olleet erittäin hyviä. Liiketiloihin tuli yli 350 hakemusta, joista noin 70 otettiin mukaan tapahtumaan. Nyt lähes 90 prosenttia mukana olleista liiketiloista on vuokrattu.

Kotkan nuorkauppakamari voitti Cursorin järjestämässä Aito teko, rohkea veto -ideakilpailussa Popup Kotka -projektisuunnitelmalla 5000 euron tuen projektin toteutukseen.

Tapahtuman projektipäällikkö Kalle Salli kertoo, että monissa tiloissa on tapahtuman aikana useampi liike. Vaikka tapahtuma on jo alkanut, ehtii mukaan vielä.

Sallin mukaan tapahtuman tavoitteena on herättää kaupunkilaiset ja yrittäjät ajattelemaan uudella tavalla. Mukana olevissa liikkeissä myydään esimerkiksi sisustustuotteita, brändituotteita, vaatteita ja valokuvatekstiilejä. Tapahtuman toisella viikolla Pasaatissa avaa ovensa muun muassa joogastudio ja lahjatavaroita, julisteita sekä verkkotuotteita myyviä liikkeitä.

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.