Kokemusten perässä ei tarvitse matkustaa kauas – Kotka del Sol, Fort Hamina, Bahia Virolahti, Frontera de la Miehikkälä ja Rio de Pyhtää houkuttelevat kotimaisia matkailijoita

Cursor Oy:n Travel Near Get Far -markkinointikampanjassa jokaisesta kunnasta nostetaan esiin alueelle merkittävä matkailuvaltti, jolloin matkailijoilla on edessään paljon erilaista koettavaa.

Kotkan kaupunki/Carl Irjala

Kampanjalla halutaan muistuttaa, että pääkaupunkiseudulta Etelä-Kymenlaaksoon on lyhyt matka.
Kampanjalla halutaan muistuttaa, että pääkaupunkiseudulta Etelä-Kymenlaaksoon on lyhyt matka.

Kotimaan matkailu on mahdollisuus korona-aikana ja siihen liittyen Cursor Oy on käynnistänyt uuden Travel Near Get Far -markkinointikampanjan.

– Tavoitteenamme on, että uudet kohderyhmät tunnistavat alueemme potentiaalisena matkailukohteena, kiinnostuvat sen tarjonnasta ja vierailevat meillä, kertoo matkailujohtaja Kati Paasi Cursor Oy:stä.

Maantieteellisesti kohdennettu kampanja

Kampanjan nimessä Travel near viittaa kotimaanmatkailuun sekä muistuttaa, että pääkaupunkiseudulta Etelä-Kymenlaaksoon on lyhyt matka. Get far taas kertoo siitä, että kokeakseen jotakin merkittävää, ei ole pakko matkustaa kauas.

– Läheltäkin voi saada mieleenpainuvia kokemuksia ja kaukomatkan tuntua; merta, jokia, polkuja ja historian havinaa.

Kampanja on kohdistettu maantieteellisesti ja näkyy erityisesti siellä, missä potentiaaliset matkailijat ovat.

Paasin mukaan kohteet pärjäävät niin luonnon, kaupunkien kuin historiansakin puolesta myös kansainvälisessä vertailussa.

– Kampanjassa näytetään se kansainvälisessä valossa, sopivasti pilke silmäkulmassa ja matkailuun liitettyjä elementtejä hyödyntäen.

Linda Varoma

Rio de Pyhtää odottaa matkailijoita. Arkistokuva.
Rio de Pyhtää odottaa matkailijoita. Arkistokuva.

Markkinointia pilke silmäkulmassa

Kantavana teemana on Paasin mukaan paikkojen nostaminen kansainvälisten kohteiden joukkoon sopivasti huumorilla, mutta todellisiin vahvuuksiin nojaten.

Jokaisesta kunnasta nostetaan esiin alueelle merkittävä matkailuvaltti, jolloin matkailijalla on edessään paljon erilaista koettavaa.

– Kampanjassa matkailukaupungit ja -kunnat saavat myös uudet, hymyn huulille tuovat kansainväliset nimet. Kotka del Sol, Fort Hamina, Bahia Virolahti, Frontera de la Miehikkälä ja Rio de Pyhtää, kertoo Paasi hymyillen.

Paasi uskoo, että kampanja herättää tunteita ja saa hymyn ihmisten huulille.

– Saamme myös uusia mahdollisia asiakkaita, eli se auttaa siinä, että pääsemme matkailijan harkintaryhmään.

Sata syytä matkustaa Suomessa

Cursor on mukana myös 100 syytä matkustaa Suomessa kampanjassa mukana.

– Viisi syytä löytyy siis meidän alueeltamme. Kysymyksessä on arvostettu Suoma ry:n toteuttama kotimaanmatkailun kampanja, joka on saanut TEM:ltä rahoitusta.

Tänä kesänä Cursor järjestää myös lehdistömatkoja Etelä-Kymenlaaksoon.

– Olemmekin saaneet hyvin medianäkyvyyttä näiden toimiemme johdosta.

Uusimmat uutiset