Kotkan kaupunki yhteistyöhön Ikilomalla-pariskunnan kanssa – Titta ja Thomas Halloranin kautta tavoitetaan etenkin lapsiperheitä

Sosiaalisen median osaajat tuottavat Kotkalle videoita ja valokuvia.

Raimo Eerola

Thomas ja Titta Halloran ovat sosiaalisen median osaajia. Nyt he ryhtyvät yhteistyöhön Kotkan kaupungin kanssa.
Thomas ja Titta Halloran ovat sosiaalisen median osaajia. Nyt he ryhtyvät yhteistyöhön Kotkan kaupungin kanssa.

Kotkan kaupunki ryhtyy markkinointiyhteistyöhön Titta ja Thomas Halloranin kanssa. Halloranit ovat tulleet alueen asukkaille ja laajemmallekin yleisölle tutuiksi Youtuben Ikilomalla-kanavastaan, jolla on 35 000 tilaajaa ja 220 000 näyttökertaa kuukaudessa.

Youtuben ohella Halloranit näkyvät vahvasti muuallakin sosiaalisessa mediassa. Instagramissa heillä on 9 300 seuraajaa ja yli kaksi miljoonaa näyttöä kuukaudessa.

Facebookissa Halloranien julkaisut saavuttavat 2 400 tykkääjää ja 10 000 näyttökertaa kuukaudessa. Twitterissä heillä on 850 ja Snapchatissä 7 000 seuraajaa. Halloranien nettisivuilla on 1 000–3 000 lukijaa kuukaudessa.

Viisi videota ja viisi valokuvaa

Kotkan kaupunki saa hieman yli 13 000 euron hintaisen markkinointisopimuksen perusteella viisi videota ja viisi valokuvaa. Lisäksi sopimukseen kuuluu niin sanottu Instagram takeover, jolloin Halloranit ottavat yhdeksi päiväksi vastattavakseen Kotkan kaupungin Instagram-tilin tarinavideoiden tuotannon.

Kotkan kaupungin tämänvuotinen markkinointisuunnitelma pitää sisällään useita eri kampanjoita. Niitä kohdistetaan etenkin etäkotkalaisiin ja potentiaalisiin paluumuuttajiin.

Halloranien Ikilomalla-kanava tavoittaa erityisesti lapsiperheitä. Kanavan seuraajat ovat kaikki suomalaisia lapsiperheitä, ja heistä 84 prosenttia on naisia.