Jani Halmeen kolumni: Avohakkuita tekevä UPM ei tiedä millä vuosikymmenellä ollaan

Juha Juuti

Kuukkeli.

Yrityselämän trendinä on jo usean vuoden ollut pyrkimys parantaa maailmaa. Jopa perinteiset pahisfirmat Nikestä Nestleen toimivat nyt kestävän kehityksen ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden puolesta. Syynä on iso muutos meidän ihan tavallisten kuluttajien asenteissa. Yrityksiltä edellytetään nykyään enemmän kuin aiemmin.
 
Suomessa perusteollisuus painaa vastavirtaan. Lapissa vesivoimayhtiöt ovat tänä syksynä investoineet alueen matkailua ja omaa mainettaan virkistävien lohiportaiden sijaan asianajajiin. Kemijoki Oy ja Pohjolan Voima ovat liittoutuneet vastustamaan kalateiden rakentamista Kemijokeen.

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.

Lue kommentointiohjeet